Egészség-kultúra

Ha lankad a figyelmünk

- Álljunk meg vezetés közben 10-15 percre és frissüljünk föl: mosakodjunk meg, együnk, igyunk, sétáljunk. A legrosszabb, ha a kocsiban maradunk, illetve ha leülünk az első padra a parkolóban.
- Ne kávéval és energiaitalokkal próbáljuk magunkat ébren tartani, inkább aludjunk egy kicsit a pihenőhelyen.
- Légkondicionálót használva is húzzuk le időnként az ablakot, hogy friss levegő jusson az utastérbe.
- Ha fáradtak vagyunk, vegyük vissza a tempót, és a külső sávban haladjunk.
- Ha a szemünk fárad el, álljunk meg az első pihenőnél, és becsukva pihentessük.
- Ha erősen fáradtak, kialvatlanok, zaklatottak vagyunk, ne induljunk útnak, pihenjünk néhány órát.

Az átmeneti hajhullás előfordulhat nőknél is

- Változókorban
- Szülés után
- Fogamzásgátló tabletta szedése miatt
- Vashiányos állapotban
- Lázas betegség következtében
- Gyógyszeres kezelés idején (kemoterápia)
- Vitamin- és nyomelemhiány hatására
- Stresszes időszakban

Árthat a huzat is

- Gondolja újra a mindennapjait, aki kézhez kapja az RA diagnózisát. A nagy elhatározásnak előbb fejben kell megszületnie.
- Kerülje a hideg, huzatos helyeket.
- Reggelente vegyen langyos fürdőt, hogy oldja az ízületek kezdeti merevségét.
- Rendezze át úgy a lakását, szobáját, hogy kevesebbet kelljen hajlongania, térdet hajlítania.
- Mozogjon rendszeresen, de kerülje a megerőltető gyakorlatokat. Ajánlott például a kíméletes, víz alatti torna.
- Pihenjen sokat, ha kell használjon úgynevezett merevítő síneket. Hasznos lehet a hason fekvés.
- Mivel e bajban gyakori a vérszegénység, ügyeljen a vasbevitelre.
- Íráshoz használjon vaskosabb tollat, így kímélje az ízületeket.
- Ne hanyagolja a gyógyszereit, és figyeljen azok mellékhatásaira.

Tartalom átvétel